Partners

ICA Sverige

Att inspirera våra kunder till hälsosamma val är angeläget för oss på ICA. Intresset för sund mat och en hälsosam livsstil är större än någonsin och därför arbetar vi vidare med att inspirera kunderna till goda hälsosamma vanor. Med fokus på mat, hälsa och måltider är ICA Sverige den ledande dagligvaruaktören i Sverige. De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen.

Läs mer på: www.icagruppen.se och www.ica.se
Facebook: www.facebook.com/ICA
Instagram: www.instagram.com/icasverige/

 

Crescent

Crescent har tillverkat cyklar i mer än 100 år. Cyklar för vardag, träning och tävling;  designade och utvecklade för Svenska förhållanden. Att bidra till en bättre folkhälsa ingår i Crescents vision och genom sitt engagemang som huvudsponsor till En Svensk Klassiker och Skolklassikern vill Crescent inspirera till en aktiv livsstil. Kvalité och säkerhet är i fokus när Crescent tillverkar sina cyklar. Genom Skolklassikern hjälper man Sveriges mellanstadieelever att bli kompis med sin cykel och tipsar om hur man tar hand om den, så att den håller länge och är säker i trafiken.

Läs mer på www.crescent.se
Facebook: facebook.com/crescentcyklar/
Instagram: Instagram.com/crescentcyklar

#crescentcyklar

 

Wasa

Vi på Wasa vill inspirera barn och ungdomar till en sund livsstil. Vi tror på att skapa bra vanor redan som barn och att lära sig varför motion och bra kost gör en gladare. Vi har bakat knäckebröd i 98 år och har knäckebröd för alla måltider; frukost, lunch, middag och mellanmål. Vi har våra bagerier i Filipstad, Sverige och i Celle, Tyskland.  Från dessa två platser bakar vi knäckebröd och andra bageriprodukter till flera länder runt om i världen. De största marknaderna för Wasa, utanför Sverige, är övriga norden och Tyskland tätt följt av Polen, Nederländerna, Frankrike och USA. År 1999 blev Wasa en del av Barilla-koncernen.

Läs mer på www.wasabrod.se
För storkök, läs mer på www.wasafoodservice.se
Facebook: facebook.com/wasa/
Youtube: www.youtube.com/user/WasaDigital

 

Oatly

Oatly har funnits ganska länge nu. Eller i alla fall längre än vad många tror. Det var redan på 90-talet som några forskare från Lunds universitet listade ut hur man gör havre flytande med hjälp av naturliga enzymer. Framgång! Eller ja, i början var det främst allergiker som köpte Oatly, och en och annan av personliga skäl. Men idag är det fler och fler som väljer växtbaserat, och det tycker vi är fantastiskt – inte minst för klimatets skull! Till alla er som nu ska springa, cykla, simma och åka skidor: Heja heja!

Läs mer på www.oatly.se
Facebook: http://facebook.com/oatly
Instagram: https://www.instagram.com/oatly

 

Generation Pep: Ett aktivt liv ska vara en barnlek!

Vi rör på oss för lite och äter för dåligt. Det låter kanske inte så farligt, men i själva verket utgör den kombinationen i dag en av våra största hälsofaror. Sverige är ett av Europas mest stillasittande länder och andelen barn som når den rekommenderade mängden fysisk aktivitet, en timme per dag, är liten. Generation Pep är en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsa. Tillsammans med aktörer från svenskt näringsliv, offentlig och ideell sektor vill Generation Pep driva ett ambitiöst och långsiktigt folkhälsoarbete med barn och unga i fokus. Vår vision är att alla barn och unga i Sverige ska ha möjlighet och vilja att leva ett aktivt och hälsosamt liv.

Generation Pep har tillsammans med forskare och grundskolor utvecklat ett kostnadsfritt digitalt stöd för skolor – Pep Skola. Verktyget bygger på låga trösklar, inspiration och hjälp i det systematiska kvalitetsarbetet med fysisk aktivitet och hälsosamma matvanor som en naturlig del under skoldagen.

Läs mer på https://generationpep.se/sv/
Facebook: www.facebook.com/generationpep
Instagram: www.instagram.com/gen.pep
Twitter: www.twitter.com/gen_pep

Logo
Logga in!